persbericht

Laatste persbericht:

Online airport tax refund serivce Re-fund.com neemt Missrefund.com over. Dat hebben beide partijen zojuist bekend gemaakt.

Miss Refund, was in 2009 de eerste online service om luchthaven-belastingen ‘te claimen’ komt in andere Nederlandse handen. De overname had al in oktober van 2012 plaats, maar vanaf heden is het bedrijf volledig geïntegreerd in de dagelijkse operationele activiteiten van Re-fund.com.

‘Ik heb enkele jaren met hard en ziel gewerkt aan mijn bedrijf, maar ik zag ook dat mijn service nog beter tot zijn recht komt in een groter geheel. En bij Re-fund.com is deze service in perfecte handen lijkt mij.’ aldus Missrefund.com oprichter Iwan van Geelen.

Ook bij Re-fund.com ziet men de voordelen van schaalvergroting: ‘Missrefund.com richt zich met name op de particuliere markt, terwijl wij juist de zakelijke markt bedienen. Door deze twee services in één bedrijf onder te brengen kan er met één systeem gewerkt worden en dus kunnen de kosten laag gehouden worden, wat weer in het voordeel van onze klanten is.’

Re-fund.com werkt voornamelijk in opdracht van reisverzekeraars in zowel binnen als buitenland. Door regres te halen op de luchthavenbelastingen verlagen reisverzekeraars hun schadelast met zo’n 15%.

‘Toen wij drie jaar geleden begonnen met onze service deden veel luchtvaartmaatschappijen en vooral reisorganisaties er alles aan om maar niet uit te keren. Inmiddels zien zij ook in dat het geen zin heeft om te vertragen of simpelweg niet uit te keren omdat wij dan beslag laten leggen, met alle gevolgen van dien.

De samenwerking met de meeste luchtvaartmaatschappijen en consolidators is uitstekend, maar met een aantal reisorganisaties blijft het lastig. Helaas hebben we in 2012 twaalf keer beslag moeten laten leggen, waarvan in vijf gevallen passagiers in het buitenland dreigde te stranden omdat de reisorganisatie de rekeningen aan de luchtvaartmaatschappij niet kon voldoen door onze beslaglegging.

Gelukkig heeft de reisorganisatie in kwestie, iedere keer op het laatste moment toch betaald en is het goed gekomen met de passagiers, maar het blijft vreemd om te zien dat reisorganisaties deze risico’s nemen met hun klanten omdat ze de luchthavenbelastingen die ze zelf al hebben terug ontvangen van de airline niet terug aan hun klanten geven terwijl de wet dat wel voorschrijft.’ aldus Re-fund.com.

Re-fund.com ziet de komende jaren positief in: ‘De luchthavenbelastingen blijven stijgen, dus als je als passagier helaas geen gebruik kunt maken van je ticket, krijg je in elk geval nog een klein bedrag van je ticket terug.’

Van Geelen ziet weer volop andere kansen op het internet en heeft inmiddels alweer een aantal projecten opgestart.

Over Re-fund.com

Re-fund.com is een online airport tax refund service, waarmee zowel particulieren, bedrijven als verzekeraars luchthavenbelastingen van niet gebruikte vliegtickets retour ontvangen.

Amsterdam, 10 januari 2013

Download het persbericht